دکل دوربین مداربسته ( پایه منوپول)

امروزه با توجه به معضلات ترافیکی موجود در اماکن شهری، خیابان ها، بزرگراه ها و همچنین جاده های بین شهری، وجود دکل دوربین و دوربین های ترافیکی و امنیتی بیش از پیش احساس می شود. دوربین های اسپید دام، بولت، پلاک خوان، تردد شمار و کنترل سرعت از انواع دوربین هایی هستند که برای حفظ امنیت و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در شهرها و جاده ها نصب می شود. برای استفاده درست از این دوربین ها، ایجاد زاویه مناسب، افزایش برد میدان دید و همچنین کاهش دسترسی عمومی، نیازمند استفاده از انواع دکل دوربین و پایه های طراحی شده هستیم.

برای دیدن عکس های بیشتر،میتوانید کاتالوگ شرکت صنایع درخشان نور کرمان را دانلود بفرمایید .

دانلود کاتالوگ

نقشه دکل های دوربین مداربسته

دکل های دوربین مداربسته معمولا از جنس آهن با روکش گالوانیزه یا بدون روکش هستند. اما در شرایط خاص دکل میتواند از جنس المینیوم یا آلیاژهای آن نیز باشد.

از آنجایی که استفاده از آهن گالوانیزه ساخت دکل را پر هزینه می کند در صورتی که دکل در محیط غیر مرطوب مورد استفاده قرار گیرد می توان دکل را از جنس آهن سیاه نیز ساخت. توجه داشته باشید که دکل بدون روکش حتما باید پس از سخت و پیش از نصب با روکش ضد زنگ و سپس رنگ پوشانده شود. استفاده از دکل های غیر گالوانیزه برای ارتفاع بیش از 4 متر توصیه نمی شود.

این دکل ها کاربرد های فراوانی دارند. و با توجه به نوع کاربرد ان ها، در انواع و اشکال مختلفی قرار میگیرند که هر کدام نقشه ای متفاوت دارد .

انواع دکل دوربین مداربسته :

دکل مکعبی

این دکل ها معمولا توسط قوطی یا پروفیل های آهنی ساخته می شوند. با توجه به ساده بودن ساخت این نوع دکل ها، هزینه ساخت آنها بسیار کم است.

دکل لوله ای

ین نوع از دکل ها عموما از لوله های سیاه یا گالوانیزه آهنی ساخته می شوند. مقاومت این نوع از دکل ها نسبت به فشارهای فیزیکی و با توجه به شکل شان به مراتب بیشتر از انواع دیگر می باشد و به علت ساده بودن آن استفاده از این نوع از دکل ها رایج تر بوده و معمولا تا ارتفاع ۱۰متر نیز ساخته می شوند و نوع ساخت آن معمولا به شکل L یا به شکل T تا حدی پیچیده تر خواهد بود.

دکل چند وجهی

این نوع از دکل ها، نوع حرفه ای دکل های دوربین مداربسته محسوب می گردند. این دکل ها از ترکیب سازه های کوچک جوش داده شده ساخته شده اند که معمولا قاعده ای ۶ یا ۸ وجهی دارند. ساختار عمودی دکل به صورت یک مخروط می باشد که مقاومت فیزیکی آن در مقابل باد و ضربات فیزیکی به شدت افزایش می دهد.

دکل ماژولار

دکل های ماژولار که به دکل های مخابراتی شباهت زیادی دارند. در شرایط بادخیز مورد استفاده قرار می گیرند و علی رغم داشتن مقاومت فیزیکی بالا نسبت به وزش باد در مقابل ضربات فیزیکی بسیار آسیب پذیرند.